Кето кекс с орехи и тиква / keto walnut pumpkin cake

Добро утро и честита Събота! 

Както знаете бях пуснала анкета, за да изберете най-желаната от вас рецепта. Между 4 възможни избрахте - Кето кекс с орехи и тиква! 

Разбира се аз винаги уважавам вашето желание, а пък и нямах търпение да опитам да направя точно такава рецепта. 

Много хора, които са на кето режим имат притеснения към консумацията на тиква, но аз лично нямам такива и съм поставила някакви граници. Не бих казала, че прекалявам с тиквата.  Аз ще ви споделя и макросите за този кекс. 

Рецептата за този кекс е доста лесна, но има и някои важни подробности и особености, които ще опиша подробно! 

Използвала съм бадемово брашно от https://burel.bg/ , което вече ми е доста любимо! 

Също така намерих и много интересен шоколад без захар при @https://burel.bg/  Понеже моят кекс малко трудно излезе от формата и се начупи, реших да го залея  с шоколадовият ганаш, който се прави доста лесно и бързо. Поръсих с натрошени орехи и така кекса стана още по-прекрасен! 


Благодаря ви сърдечно за цялата подкрепа и всички мили думи и жестове! 


Бихте ли опитали този много мек, нежен и вкусен Кето кекс с орехи и тиква?


 Кето кекс с орехи и тиква


Нужни продукти:

- 220 гр. бадемово брашно 

- 30 гр. кокосово брашно

- 4 яйца

- 200 гр. тиквено пюре

- 3 с.л. соев протеин /може да ползвате и др. вид протеин, но тази съставка не е задължителна/ 

- 80  гр. еритритол / може да ползвате и др. кето подсладител/

- 1 с.л. ванилия екстракт

- 1 с.л. бакпулвер

- 70 гр. краве масло 

- 40 мл.  бадемово мляко 

- подправки - 1 ч.л. канела, малко джинджифил на прах, индийско орехче

-  половин ч.л. ксантанова гума - това е важна съставка за тази рецепта! 

- към 60 - 70 гр. орехи натрошени на ситно 

- щипка сол 

За шоколадов ганаш:

- 80 гр. био шоколад на капки без захар 

- 40 мл. течна сметана

- 30 мл. бадемово мляко


Начин на приготвяне:

Важно! Преди да започнете да приготвяте този кекс!
Всички ваши продукти трябва да са на стайна температура!  
Задължително е! 

1. В купа добавяме всички сухи съставки - бадемово и кокосово брашно, протеина на прах, еритритола, бакпулвера, солта, ксантановата гума, подправките - канела и др. Разбърквате добре, за да няма никакви бучки! Това е доста важно! 

2. Тиквата ви трябва да е предварително сварена, отцедена от излишната вода. Отделяте си грамажа, колкото трябва за рецептата  и пюрирате тиквата. Добавете яйцата и започнете да бъркате с миксер. След което добавете разтопеното краве масло, ванилията и продължете да разбивате за около 4-5 мин. 

3. Прибавете течните съставки към сухите. Бъркайте с миксер на не много висока скорост! Сместа ви най-вероятно ще  се получи леко по-гъста. Тогава добавете и бадемовото мляко. Не очаквайте да е много течна сместа, защото при този кекс не е така! 

4. Включете фурната на 165 градуса. Пригответе си тавичката, в която ще печете кекса. Намазнете я много добре и обилно!  Поръсте с брашно по избор, за да не залепне кекса, както стана при мен. Защото после отделянето на кекса от формата ще ВИ бъде много трудно и може да се разчупи както стана при мен!  Ако все пак имате притеснения, че би залепнал, просто покрийте формата си с хартия за печене, така вече няма да има опастност от залепване на кекса!

5. Изсипете полвината смес, след което поръсете отвсякъде с натрошените орехи и изсипете останала смес отгоре. Разпредетеле добре с помощта на шпатула. Печем кекса за около 55 - 60 мин. Аз го проверих към 50-та минута. Отново го проверих с клечка и на 55- та минута. Но го оставих да се пече за 60 мин. точно. Когато е готов - изваждате го и го оставяте напълно да се охлади. След което с нож се опитвате внимателно да го отстраните от формата. Аз избързах и ми се начупи. 

6. Ако искате да залеете кекса с шоколадов ганаш - той е много лесен за приготвяне! В купа добавяте шоколада и течната сметана. Оставяте в микровълнова за 1 мин. След което разбърквате добре. Ако ви се стори много гъст ганаша, както при мен, добавете малко бадемово мляко, като постояно разбърквате. Накрая заливате кекса и поръсвате отново с натрошени орехи! 


Да ви е сладко ! 

Коментари

Популярни публикации от този блог

Кето кекс с боровинки/ keto cake with blueberries

Кето крекери със семена

Кето лавандулова торта с боровинки