Кето запеканка с тиквички

 

Време е и за една солена кето рецепта. Обичам лятото и това, че има пресни плодове и зеленчуци. Не ми се иска да идва зимата и докато мога ще се насладя на прекрасните тиквички!

Днешната солена кето рецепта е запеканка с тиквички.

Всъщност тази запеканка ми хрумна по интересен начин. Реших да направя пълнени тиквички. Рецепта за тях ще кача след тази. 💙За пълнени тиквички първата стъпка е премахване на вътрешността на тиквичките. Понеже не исках да хвърлям излишно храна ми дойде идеята за една бърза и лесна кето запеканка.

Попитахте ме и откъде са тези малки, сладки керамични съдове на снимките. Не е някое специално място. Намерих ги в магазин тип  - всичко по левче. Обаче съм срещала такива съдове за готвене и онлайн в сайтове за мебели и кухненски аксесоари. Взех си два броя и са много удобни за готвене.


💙 Плюсовете са:

-    По-малко съдове за миене

-        Без големи тави

-        Компактни за съхранение

-        Лесни за почистване

-        Единични порции – т.е. за едно хранене

-        Много подходящи за ястия тип – запеканки

-        По-бързо се приготвя ястието

Планувам да си взема още няколко такива подобни тавички. Да пристъпим и към рецептата!

 

Кето запеканка с тиквички

/ варинат с месо и без месо/


Нужни продукти:

-        Към 200 гр. тиквички

-        Сметана за готвене към 200 гр.

-        Крема сирене – 125 гр.

-        Топено сирене, резанчета чедър, кашкавал или бяла моцарела – тук изберете сирената и кашкавал по избор. Аз използвах тези изброените.

-        Подправки – чесън на прах, шарена сол, червен пипер, малко черен пипер, малко чубрица и сол.

-        Зехтин или масло за намазване на тавичките

-        Ако искате да си ги направите с месо – може да добавите малко кайма(както аз в случая). Може да добавите и някакъв вид шунка.

-        Аз поръсих и с малко пармезан!

Важно!  Може да си направите тази запеканка във ваша тавичка по избор. Ако е по-голяма обаче ще трябва да увеличите количеството на продуктите.

 


Начин на приготвяне:


1.    Първо измиите и обелете тиквичките. Нарежете по дължина, но не прекалено тънко. Намазнете тавичката си с масло или зехтин.

2.    Започнете да редите тиквичките. При мен бяха два реда тиквички. В голяма купа смесете всички други съставки.

3.    Течната сметана за готвене, крема сиренето и всички видове сирена и кашкавал, които изберете – смесвате и разбърквате добре в по-голяма купа. Само да вметна, че чедър резенчетата сложих най-накрая. Тях си ги отделете за сега.

4.    Прибавете и всички подправки към тази смес. Разбира се може да не използвате същите като мен. Просто на мен тези са ми любимите и ми е много вкусно с тях! Те са – чубрица, шарена сол, чесън, червен пипер, малко черен пипер.

5.    Сместа разбърквате добре  и изсипвате върху тиквичките. Разпределяте добре. Накрая слагате кайма или шунка, ако желаете да ви е с месо. Може и да пропуснете тази стъпка. Поръсвате с чедър и пармезан.

6.    Печете в предварително загрята фурна на 200 градуса аз около 30-40 минути.

Много вкусно и здравословно! 


Коментари

Популярни публикации от този блог

Кето кекс с боровинки/ keto cake with blueberries

Кето крекери със семена

Кето лавандулова торта с боровинки