Нисковъглехидратна торта с ябълково брашно и сметанов крем

 Здравейте!

Ето я и първата публикация в блога ми, която ще е рецепта на торта!

Нисковъглехидратна рецепта за мен е синоним за кето, но не всеки го приема така. 

Все още се уча да използвам блога и всичките му функции, но вярвам, че с времето ще се науча.

Благодаря на всички, които са ме последвали и на тези от вас, които харесват рецептите ми и като цяло съдържанието, което споделям! 

Правя го за вас! Вие ме стимулирате да продължавам напред!

Тук в блога ще мога да публикувам по-дълго и по-подробно всяка рецепта. До сега публикувах рецепти само в инстаграм и фейсбук, но там има много ограничения, които тук липсват за щастие. 

Ще описвам всичко с детайли тук в блога, но все пак ако имате въпроси към мен - винаги може да ме питате в коментарите в края на публикацията. Винаги ще ви отговоря!

Рецептата за тази торта не беше планувана, защото всъщност исках да направя кето кекс с ябълково брашно, но нещо не ми се получи кaкто исках. Бях получила ПР пратка от keskin.bg. В нея имаше и ябълково брашно и веднага се замислих каква рецепта мога да си измисля с него. 

Кекса, който направих заприлича повече на блат за торта. 😅На вкус не беше много сладък, защото не добавих достатъчно подсладител. Все пак ми хрумна, че провала може да бъде превърнат в успех и така ми дойде идеята за тази торта. 


Нисковъглехидратна торта с ябълково брашно и сметанов крем


Ето ги и нужните продукти:

За блата:


- ябълково брашно - 100 гр.

- кокосово брашно - 40 гр.

- кисело мляко - 400 гр. (тук може да изпозлвате 200 гр. кисело мляко и 200 гр. извара)

- 1 яйце(може да ползвате и 2 яйца)

- 20 гр. натрошени бадеми

- 50 гр. черен шоколад нарязан

- 40 гр. разтопено краве масло(може и кокосово масло)

- 1 ч.л. сода 

- 50 - 60 гр. стевия на прах (може да ползвате ертиртиол на прах) Тук може да сложите всякакъв тип подсладител. Ако не сте на кето може и кафява захар. 

- есенция ванилия

- щипка бакпулвер



За крема:

- 400 мл. течна сметана за разбиване

- 150 гр. заквасена сметана

- 30-40 гр. стевия или еритритол на прах - каквото изберете, но по-добре да е на прах не на кристали. 

- есенция ванилия

За декорация:

- аз използвах към 50-60 гр. червено грозде

- бадеми нарязани на ситно 

- малко какао на прах

- спирулина на прах за зелен цвят 


Начин на приготвяне: 

1. За блата: смесете всички сухи съставки в една купа(без содата). Брашната пресявате със сито. 

2. Содата добавяте към киселото мляко и оставяте да се надигне. 

3. Яйцето разбивате заедно с маслото с помоща на миксер. Добавяте киселото мляко(ако ползвате и извара добавяте и нея). Слагате подсладителя и разбърквате всичко добре.

4. Следва да прибавите сухите съставки. Първо слагате брашната и бакпулвера. Разбърквате по-нежно с шпатула най-добре. 

5. Добавяте есенция ванилия. Последно слагате натрошените бадеми и шоколад. Разбърквате отново добре, за да се смесят всички съставки. 

6. Избирате си тавичка и я покривате с хартия за печене и намазвате с малко мазнина. Изсипвате сместа и я разпределяте равномернно. Печете в предварително загрята фурна на 200 градуса за 40 - 45 мин. 

7. За крема: - течната сметата изливате в по-дълбока купа. Разбивате с миксер на най-силна скорост за около 4-5 мин. След което добавяте заквасената сметана, подсладител по избор и ванилията. Разбивате докато се получи пухкав и нежен крем. 

8. Винаги проверявайте блата си с клечка. Когато е готов го оставете да изстине напълно. След това го поставете в подходящ съд. Аз използвам тавичка с падащо дъно, за по-лесно. Изсипете сметановият крем отгоре и разпределете добре. Покрийте със защитно фолио и оставете в хладилник за 24 часа поне. За да стегне хубаво тортата. 

9. На следващият ден декорирайте по ваше желание и визия. Аз за цвят използвах спирулина на прах и какао на прах. След това сложих малко натрошени бадеми и червено грозде. 

Тортата е много лека и нежна!  Аз обичам точно такива. Да не са прекалено сладки, да има ядки, да има свежи плодове!  Прекрасна лятна, сезонна торта! :) 








Да ви е сладко! 




Коментари

Популярни публикации от този блог

Кето кекс с боровинки/ keto cake with blueberries

Кето крекери със семена

Кето лавандулова торта с боровинки