Телешки бургери с кето питки

 

Телешки бургери с кето питки




Здравейте!

Това е една от тези рецепти, която сте пожелавали най-често от мен. Най-накрая дойде и нейният ред! Всъщност няма как да пропусна да кача такава рецепта, защото много хора обичат тъй наречената храна - Junk food. Да си направиш кето адаптирана версия за повечето хора на режим, не само кето,  е голяма радост. 
На мен лично не ми липсва Джънк храната от типа - дюнери, бургери, пици и тн, защото съм намерила перфектните кето версии на тези храни!

В днешната рецепта може да вкарате въображение и да добавите в бургерите си каквото ви допада - стига да е кето одобрено! 💙

Може да добавите и различни сосове. Аз често правя и сама кето адаптирани сосове, като майонеза или чеснов сос. Рецепти за тях мога да Ви споделя скоро - ако имате интерес. 

Тук използвах една уникална на вкус горчица уиски от https://naturaltechnologies.bg/produkt/tennessee-whiskey-gorchitsa-160-g-copy/ .

За мен тя много си отива с месото и вкуса й ми допада! 

Чудесна добавка към един бургер, ако харесвате горчица. Също така продуктите на https://naturaltechnologies.bg/gorchitsi/  са кето одобрени! С натурални съставки и произведени в България! 

Mоже много от вас да се запитат:

"Може ли да има бургер, който да е кето, здравословен и да е вкусен?" - и моят отговор е "Да, разбира се"! 

Смело мога да твърдя, че ако опитате тази рецепта ще се убедите сами!  


Телешки бургери с кето питки


Нужните продукти:

За питките:

- 150 гр. брадемово брашно

- 30 гр. кокосово брашно

- 32 гр. – хуск на прах! – това е важно!

- 6 г. бакпулвер – Внимавайте с бакпулвера! Има опастност хлебчетата да се надуят много. Може да сложите и по-малко гр.!

- Щипка сол

- 12 гр. еритритол на прах

- 2 с.л. Оцет по ваш избор

- 2 с.л. зехтин или др. мазнина по ваш избор

- 320 мл. топла вода – НЕ гореща!

За телешките кюфтета:

- 500 гр. телешка кайма

- 2 яйца

- 3-4 с.л. хуск на люспи

- 1 връзка пресен магданоз

- подправки - чесън на прах, шарена сол, червен пипер, малко черен пипер, чубрица

Подправките както винаги са по ваше желание, но мисля, че тези са най-добрите за овкусяване на каймата. 


Добавки:

- домат

- краставица

- айсберг

- лук 

- може да си добавите каквото Ви допада - яйце, авокадо и др.

- аз използвах топено сирене, чедър, майонеза и малко кетчуп


 Начин на приготвяне:

За питките:

1. В купа смесете сухите съставки : брашната, хуска, бакпулвера, сол, еритритол. Разбърквате, за да се смесят добре.

2. Добавяме зехтина, оцета и накрая водата. Не се бавете с бъркането, защото сместа бързо ще се формира в тесто. Аз позлвах шпатула. Ще бъде леко влажно, но доста гъвкаво. Оставете тестото да почине за няколко минути, докато си подготвяте тавата и фурната.

3. Включвате фурната на 177 гр. – в плоска тавичка си сложете хартия за печене. Аз дори сложих два листа за всеки случай.

4. Тестото го разделяте на 6 равни части. (аз се опитах, но не бяха много равни). Оформяте ги като топки. Поставяте ги с достатъчно разстояние една от друга питките. Защото се надуват доста – повярвайте ми! 

5. Нежно намажете всяка питка с малко хладка вода и поръсете със семена или може и без тях, ако не обичате.

6. Печем хлебчетата за около 40 до 60 мин., както казах на 177 градуса. При мен бяха готови вече на 45-та минута, но ги оставих за 50 мин. като в последните 5 изключих фурната и тогава ги извадих. Оставете ги да изстинат преди да започнете със сглобяването на бургерите. 

За телешките кюфтета:

1. Всички продукти в списъка смесвате към каймате и месите. Размесвате докато се смеси всичко добре. Оформяте си телешките кюфтета, като се стремите да са по тънки, но да останат в кръгла форма. От тази смес на мен ми излязоха 6 броя. 
2. Аз моите ги изпържих на тиган с мазнина, но Вие може да си ги приготвите на грил или скара, ако разполагате с такава. Ще станат вкусни няма значение на какво ги приготвяте! На тиган ги пържих за около 6-7 мин. Исках да са по-хрупкави. Оставих ги върху хартия за печене, за да абсорбира излишната мазнина. 
3. Следва сглобяването на бургерите:  с остър нож разделете всяка питка на две части - като се стараете да са на равно. 
4. След това, какво ще сложите в бургерите си е по ваше желание.Ще Ви опиша моя начин!


Върху телешките кюфтета отгоре слагам по 1 резанче чедър. Поставям в микровълновата за 30 сек. Намазвам двете части на питката с майонеза и топено сирене. Поставям телешкото кюфте върху долната част на питката. Отгоре вече добавям резанчета домат и краставици, айсберг, пресен лук, поръсвам с малко шарена сол и лимонов сок. Слагам си горчица от https://naturaltechnologies.bg/gorchitsi/ , майонеза и малко кетчуп. "Затварям" бургера и е готово за хапване! 


Бон Апети! 

Коментари

Популярни публикации от този блог

Кето кекс с боровинки/ keto cake with blueberries

Кето крекери със семена

Кето лавандулова торта с боровинки